kontakt@insurgency-sandstorm.pl

Przewodnik po Insurgency Sandstorm

Wstęp

Witamy w przewodniku po grze Insurgency:Sandstorm. Mamy nadzieję, że nasz poradnik pozwoli Wam w łatwy i płynny sposób przekazać wiedzę na temat w/w produkcji.

Insurgency:sandstorm to strzelanka FPS stworzona przez studio NWI. Podobnie jak poprzednia część, nie jest to gra dla każdego. Z pewnością będziesz musiał pogodzić się z tym, że gra jest znacznie bardziej wymagająca niż inne tego typu strzelanki (dzięki czemu wygrana w grze daje niesamowitą satysfakcję z rozgrywki). Nie znajdziemy tu typowego celownika znanego z serii Counterstrike, informacji o dalszej części życia czy ilości amunicji. Duży nacisk kładzie się na grę zespołową, więc dobrym pomysłem (ale nie wymaganym) jest dołączenie do jednej ze społeczności fanów gry.

Podstawy

Menu główne pozwala wybrać interesujący Cię tryb gry, dostosować ustawienia gry, a także dostosować ubiór i zbroję do swoich preferencji. Przed rozpoczęciem pierwszego meczu z innymi zawodnikami zachęcamy do odbycia lekcji treningowej oraz skorzystania ze strzelnicy. Obie opcje znajdziesz w menu głównym ukrytym w kategorii TUTORIALE .

Po wybraniu trybu gry musisz wybrać klasę postaci i dostosować wyposażenie (opis w dalszej części poradnika). Postać porusza się za pomocą klawiszy W,S,A,D . Do wychylania się z narożników ścian i przeszkód używamy Q i E . Naciśnij klawisz TAB , aby wyświetlić tablicę wyników i mapę. Naciśnij klawisz Escklucz, aby zobaczyć zasady trybu gry. Będąc w punkcie odrodzenia, możesz dostosować swój sprzęt za pomocą Mklucz. Zmianę ekwipunku można również wykonać, będąc „martwym” za pomocą wspomnianego klucza, ale wszelkie modyfikacje zobaczysz dopiero po odrodzeniu. Gracze odradzają się na „falach” lub po tym, jak ich koledzy z drużyny osiągną cel. Nasza postać nie posiada klasycznego celownika dla większości strzelców; aby użyć celownika zamontowanego na broni, naciśnij PPM. Dokładna ilość posiadanej amunicji nie jest wyświetlana na głównym ekranie podczas gry. Aby sprawdzić przybliżony stan magazynka musisz przytrzymać przycisk R. W tej grze nie otrzymasz potwierdzenia trafienia/zabicia przeciwnika. Chcesz mieć pewność, że trafienie było śmiertelne, musisz znaleźć ciało. Możesz wybrać pistolet lub granat za pomocą kółka myszy lub klawiszy numerycznych.

Bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie dźwięku i zalecane jest używanie słuchawek. Większość gier polega na analizowaniu dźwięków otoczenia. Nadciągający przeciwnik, jego kaszel w kłębach dymu, wchodzenie po schodach, bieganie w alejce, jego panika za drzwiami po oddaniu strzału lub przeładowaniu broni zostanie zarejestrowana tylko przez słuchanie gry. Właściwe ustawienie dźwięku da ci przewagę, często ratując życie twoje i twojego zespołu.

Personalizacja postaci (charakterystyka)

Aby dostosować swoją postać z menu głównego, wybierz Dostosuj. Tutaj możesz dostosować wygląd swojej postaci do swoich preferencji. Dopóki te zmiany nie wpłyną na twoje umiejętności lub fizykę broni, mogą pomóc ci ukryć się w otoczeniu i sprawić, że staniesz się niewidzialny na tle podobnym do twojego stroju. Na przykład ciemna odzież świetnie nadaje się do ukrywania się w cieniu budynków i ataku z zaskoczenia, a biała ułatwia chowanie się na zimowych mapach.
Aby zmienić element postaci, który Cię interesuje, kliknij dowolną kategorię postaci i wprowadź zmiany zgodnie z własnymi preferencjami. Zmiany są widoczne od razu. Zablokowane elementy wizualne postaci, które możesz kupić za „kredyty”, które zdobywasz grając i awansując w grze.

W opcjach dostosowywania postaci możesz również dostosować swoje uzbrojenie (WYPOSAŻENIE). Ta sama opcja jest również dostępna podczas gry.

Połączenie z serwerem gry

Aby wybrać tryb gry (patrz opis w dalszej części tego poradnika) i połączyć się z serwerem z menu głównego, wybierz GRAJ . Zobaczysz menu wyboru trybu gry oraz możliwość wyboru lokalizacji serwerów, na których chcesz grać (naciśnij F1 lub najedź myszą na przycisk REGION PREFERENCES ).

Tryby gry

Tryb Versus Gamemode: Skirmish

Skirmish przeznaczony jest dla 32 graczy (2 drużyny po 16 osób każda). Mapy mają pięć celów ogólnych: A, B, C, D i E. Cele B, C, D to punkty kontrolne do zdobycia. Punkty kontrolne A i E to skrytki z bronią, które należy bronić lub niszczyć w zależności od strony konfliktu. Na początku gry Ochrona ma punkty A i B, natomiast D i E należą do strony Powstańców. Punkt C na początku jest neutralny. Każda drużyna zaczyna z 5 falami wsparcia, które zniechęcają zarówno graczy, jak i pojazdy.
Dodatkowe fale wsparcia można uzyskać poprzez przejmowanie punktów kontrolnych zajmowanych przez przeciwnika.
Gdy skrytki broni twojej drużyny zostaną zniszczone, oznacza to dwie rzeczy:
– żadne pojazdy się nie odradzają,
– Fal wsparcia nie można już przejmować przez przejmowanie punktów kontrolnych.

Zniszcz skrzynie wroga i zabezpiecz wszystkie punkty kontrolne, aby wygrać. Lub wyeliminuj drużynę przeciwną.

Versus Gamemode: Push

Celem gry jest zdobycie trzech punktów kontrolnych i zniszczenie czwartego.
Za każdy zdobyty cel strona Bezpieczeństwa zyskuje więcej punktów wsparcia i czasu na zaatakowanie kolejnego ufortyfikowanego punktu kontrolnego.
Obrońcy mają ograniczoną liczbę sił wsparcia i muszą je mądrze wykorzystywać, ponieważ zmniejszają się wraz z przejmowaniem punktów przez atakujących.

Versus Gamemode: Firefight (normalny)

Na mapie znajdują się trzy punkty kontrolne, po jednym dla każdej drużyny i jeden neutralny.
Każda drużyna odradza się dopiero po przejęciu punktu kontrolnego. Gra kończy się, gdy twoja drużyna przejmie wszystkie punkty kontrolne lub zlikwiduje wszystkich wrogów. Jeśli po pewnym czasie jedna ze stron będzie miała większość punktów kontrolnych, runda jest wygrana. Jeśli po pewnym czasie nie ma strony wygrywającej, runda kończy się remisem.

Coop Gamemode: Checkpoint (walka drużynowa przeciwko AI)

Gracze są umieszczani w określonej lokalizacji w każdej rundzie. Mapa pokazuje cele, które należy przechwycić lub zniszczyć w ściśle określonej kolejności. Każdy udany cel odradzi zespołowi to. Po zdobyciu wszystkich celów gracze wygrywają i mecz się kończy.
Jeśli wszyscy gracze w drużynie zginą, gra automatycznie kończy się niepowodzeniem.

Tryb gry kooperacyjnej: Checkpoint HARDCORE (walka drużynowa przeciwko sztucznej inteligencji)

Zasady gry są takie same jak w trybie opisanym powyżej. Zmiany dotyczą szybkości poruszania się, ograniczonej ilości uzbrojenia i zmniejszonej ilości informacji o celach ataku itp.

Tryb gry Frenzy (Walka drużynowa przeciwko AI)

Walczysz z szybko poruszającymi się przeciwnikami, którzy mają tylko noże i koktajle Mołotowa. W grze są też przeciwnicy ze specjalnymi funkcjami. To jest pochwała trybu zombie.

Gra oferuje również specjalne tryby i modyfikacje, które pojawiają się tylko przez ograniczony czas.
Warto zaznaczyć, że w trybach anty-aI można spotkać terrorystów-samobójców
. W niedalekiej przyszłości w grze pojawią się nowe tryby i mapy nocne.

Tryb turniejowy (konkurencyjny)

Zasady są takie same jak w Versus Gamemode: Firefight (normalny), ale liczba graczy jest ograniczona do 10. Tryb Competitive w Insurgency: Sandstorm jest stale rozwijany. W menu gry nie ma informacji o statystykach innych graczy (rankingach), a tym samym o Twojej pozycji. Sam MM (MatchMaking) jest teraz gotowy.

Dołączając do trybu rywalizacji, gra wybiera 10 graczy z wybranego przez ciebie regionu. Po skompletowaniu graczy zostaje im przydzielony najbliższy serwer. Wszyscy gracze mają 2 minuty i 30 sekund, aby wybrać klasę i sprzęt do rundy i potwierdzić swój wybór, naciskając POTWIERDŹ.

W przypadku braku potwierdzenia w/w akcji lub opuszczenia gry przez choćby jednego z graczy mecz jest anulowany (tylko jeśli walka jeszcze się nie rozpoczęła), serwer zostaje zwolniony, a reszta graczy wraca do system kojarzeń na następny mecz.

Ten tryb jest łudząco podobny do „Konkurencji nierankingowej” ze starej Insurgency. Mamy 3 punkty kontrolne A, B, C. Każda drużyna ma na starcie jeden punkt karny (A lub C), co można rozpoznać po niebieskim kolorze. Czerwony punkt zawsze należy do wroga, szary punkt jest neutralny. Runda kończy się, gdy pod koniec czasu jedna z drużyn ma przejęte 2 punkty lub cała drużyna przeciwnika jest kontuzjowana. Runda może zostać zakończona przed wyznaczonym czasem również wtedy, gdy jedna z drużyn zdobędzie wszystkie punkty. Jeśli żadna ze stron nie ma tropu,

Przejmując wroga lub punkt neutralny, zniechęcasz wszystkich martwych członków drużyny.
Blokując przejęcie punktu przez wroga, uniemożliwiasz mu odrodzenie się.

Liczy się każde zabicie lub strata, dzięki czemu tryb jest zorientowany na drużynę. Ważne jest podejmowanie właściwych decyzji. Czy atakujesz cel, aby ożywić drużynę, czy bronisz celu, aby zapobiec odrodzeniu drużyny przeciwnika? To jedna z wielu decyzji, które będziesz musiał podjąć w tym trybie.

Menu klasowe i menu wyposażenia
Po dołączeniu do gry gracze najpierw wybierają klasę postaci. Każda klasa w grze jest ograniczona i może być wybrana tylko przez określoną liczbę osób. Po wybraniu klasy zostaniesz przeniesiony do menu ekwipunku.
Tutaj możesz dostosować swoją broń. Wiele dodatków do broni ma realny wpływ na wydajność broni. Różnice (nie wszystkie) w parametrach zauważysz w prawym dolnym rogu podczas jazdy na dowolnym dodatku do broni. Im więcej broni zabierzesz, tym wolniejsza będzie twoja postać. Wagę sprzętu widać w postaci słupka.

 

Klasy postaci

Tryb Coop i Versus:

Dowódca.
Ta klasa pozwala przyzywać wsparcie ogniowe w postaci nalotów, śmigłowców, bombardowań i tak dalej. Wsparcie ogniowe można wezwać tylko wtedy, gdy w pobliżu znajduje się obserwator, który drogą radiową przekazuje komendę dowódcy. Każda drużyna może mieć tylko jednego dowódcę na drużynę. Rodzaje wsparcia różnią się znacznie pomiędzy stronami bitwy.

Na przykład Partia Rebeliantów może wydać rozkaz zrzucenia trującego gazu na określony cel, a Strona Bezpieczeństwa ma możliwość wezwania samolotów w pobliżu wsparcia piechoty.

Obserwator

Klasa niezbędna liderowi zespołu. Odpowiada za kontakt z bazą w celu wykonania wezwania wsparcia. Musi być blisko dowódcy. Jeśli zostanie wyeliminowany do końca wezwania, wsparcie nie zostanie udzielone.

Strzelec

Do tej formy dostępne są klasyczne karabiny szturmowe takie jak M16A4, AK47, FAL itp.

Breacher

Postać dla gracza, który czuje się komfortowo w walce na bliskim dystansie.

Strzelec

Grając tą postacią masz dostęp do ciężkich karabinów maszynowych do ognia oporu.

Wyburzenia

Wśród zalet tej formy jest możliwość wyboru granatnika przeciwpancernego lub ładunku wybuchowego, który można wystrzelić zdalnie z bezpiecznej odległości.

Doradca

Wyszkolony w posługiwaniu się bronią egzotyczną.

Strzelec wyborowy

Dostęp do broni snajperskiej.

Tryb rywalizacji/gaszenie ognia:

Szturmowiec

W tej formie dostępne są klasyczne karabiny szturmowe, takie jak M16A4, AK47, FAL itp.

Flanker

Nieco szybsza postać niż Assaulter, odpowiednia dla gracza, który czuje się komfortowo w walce na bliskim dystansie. Dostęp do broni takiej jak MP7 i TOZ-194 może Cię zainteresować.

Strzelec wyborowy

Ta postać daje dostęp do broni snajperskiej

Parametry broni


Zasady użytkowania i rodzaje wsparcia dla dowódcy

Aby wezwać wsparcie, musisz grać jako dowódca i w pobliżu musi znajdować się obserwator.
Naciśnij przycisk J, aby aktywować koło wyboru podpórki. Porusz myszą, aby wybrać rodzaj podparcia.

Niektóre rodzaje wsparcia są dostępne po pewnym czasie od rozpoczęcia meczu. 
Aby wybrać cel z menu ekwipunku, wybierz lornetkę ( rolka myszy lub klawisz nr 4 ). Skieruj swoją postać na cel i użyj lornetki wciskając PPM (powiększenie lornetki możesz sterować kółkiem myszy ). Po wybraniu dokładnej lokalizacji ataku kliknij LPM

aby to potwierdzić. Potwierdzenie ataku pojawi się na czacie gry (lewy górny róg), usłyszysz również odpowiedź na komendę, a przy wybranym celu pojawi się odpowiedni kolor flary (widoczny również dla Twoich przeciwników). Potwierdzenie likwidacji przeciwnika zgłasza support, dzięki czemu wiesz, czy atak pozytywnie wpłynął na Twoją drużynę.



Rodzaje wsparcia

Będzie gotowy przed 16.12.2019

Na razie ta część jest dostępna na naszym kanale discord (sekcja aktualności)

https://discord.gg/UNKwpzK

Maska gazowa

Maska gazowa chroni gracza przed obrażeniami i śmiercią w chmurach trującego gazu. Zapobiega również kaszlowi podczas przechodzenia przez kłęby dymu granatów dymnych i artylerii dymnej. W ten sposób unikniesz zdrady swojej lokalizacji i skorzystasz z efektu zaskoczenia.
Terroryści domyślnie mają w wyposażeniu maski przeciwgazowe. Ochrona musi zakupić maski przeciwgazowe z menu ekwipunku (koszt 1 punkt). Po zakupie naciśnij B , aby użyć.Włożenie maski sprawia, że ​​Twój głos jest mniej słyszalny, a widoczność nieco ograniczona.


Kontrola, orientacja w terenie i możliwości gracza.

Ponownie zacznijmy od tego, co było w pierwszym punkcie. Do poruszania się używasz myszy i klawiszy W,S,A,D . Gdy chcesz przykucnąć, naciśnij klawisz Ctrl , a aby się położyć, wybierz klawisz Z (pozwala to lepiej schować się za przeszkodą i poprawia celność). Użyj spacji , aby przeskoczyć przez różne obiekty. Użyj klawiszy Q i E , aby pochylać się po rogach, a klawisza Shift, aby biegać.
(Pamiętaj, że twoja postać męczy się podczas biegu, co ostatecznie skutkuje ciężkim oddechem, który słyszy przeciwnik.)
Możesz otworzyć drzwi, naciskając klawisz F.Użyj klawiszy numerycznych lub kółka myszy, aby wybrać broń (granat, karabin, nóż itp.). Aby wycelować broń wciskasz PPM , a żeby na chwilę uspokoić oddech
podczas celowania wciskasz klawisz Shift.
Aby sprawdzić przybliżony stan magazynka wystarczy przytrzymać R . Pamiętaj, że sprawdzając magazynek, postać trzyma broń jedną ręką (choć i tak zajmuje to tylko kilka chwil).

Gra oferuje dwa tryby przeładowywania broni. Klasyczny, gdy wciśnięty jest klawisz R, a postać wyjmie magazynek (np. gdy w magazynku zostało jeszcze kilka nabojów) i przechowa go w ładowarce, a także tryb szybki, który można aktywować przyciskiemdwukrotne naciśnięcie klawisza R . Wtedy postać natychmiast wyrzuca magazynek z pozostałą amunicją i tworzy nowy.
W przeciwieństwie do wielu innych gier, przerwanie przeładowywania (np. przeskakiwanie przez ścianę podczas przeładowywania) skutkuje brakiem magazynka w broni.
W broni może pozostać jeden nabój, gdy rozpoczęto przeładowanie podczas
niepełnego opróżnienia poprzedniego magazynka. Ładowanie należy następnie ponownie uruchomić ręcznie (przycisk R ); zostanie ponownie uruchomiony w miejscu, w którym został przerwany.

Aby podnieść broń leżącą po rozbrojonym graczu, po prostu skieruj na nią broń i
naciśnij F. Możliwe jest również podniesienie magazynków pozostałych po zabitym graczu, oczywiście tylko jeśli są one zgodne z parametrami naszej broni. Możliwe jest również unieszkodliwienie przeciwnika poprzez uderzenie go kolbą; w tym celu używasz MMB .
Gdy stoisz przed drzwiami to ŚPM służy do otwierania drzwi z “buta”, co skutkuje ich zniszczeniem lub nagłym otwarciem. Gdy przeciwnik stanie tuż za drzwiami, natychmiast zginie. Będąc jeszcze przy drzwiach warto zauważyć, że zawiasy można odstrzelić, co skutkuje zniszczeniem drzwi można je również otworzyć bez zbędnego hałasu. Aby to zrobić, podejdź do nich, wyceluj pistolet w uchwyt i wciśnij F .


Obsługa granatów jest nieco bardziej zaawansowana niż większość strzelanek.
Aby wybrać granat, użyj rolki myszy lub naciśnij przycisk z cyfrą 3 . Po wybraniu granatu masz kilka opcji:

1. Rzuć granat na odległość, który eksploduje po pewnym czasie. Aby to zrobić, po prostu naciśnij LPM i puść go, gdy wybierzesz, gdzie chcesz trafić granat.
2. Podrzucenie granatu, który po pewnym czasie eksploduje (np. po drugiej stronie muru). Aby to zrobić, naciśnij PPM i zwolnij klawisz , gdy będziesz gotowy.

Każdą z powyższych opcji możesz połączyć z otwarciem detonatora i trzymaniem granatu w dłoni. W ten sposób możesz sprawić, że granat wybuchnie w wybranym przez siebie momencie, nie dając przeciwnikowi szansy na ucieczkę. (Pamiętaj, że po otwarciu detonatora masz tylko kilka sekund do wybuchu granatu.) Aby otworzyć detonator i wyrzucić granat wybierz go kółkiem myszy lub naciśnij klawisz z cyfrą 3 . Wciśnij LPM i cały czas trzymając klawisz wciśnij PPM (usłyszysz charakterystyczny dźwięk). Kiedy zdecydujesz się rzucić, puść LPM.

Aby rzucić granatem w granat, najpierw wystrzeliwując spust. Wciśnij PPM i trzymając go, wciśnij LPM . ZwolnienieRMB zrzuci granat w określone miejsce.

Wyrzucony granat można podnieść i rzucić podchodząc do niego i naciskając klawisz F po zwolnieniu klawisza, podniesiony granat zostanie rzucony w żądanym kierunku. Pamiętaj, że każdy rzucony granat wybucha po pewnym czasie, a jego wznoszenie się nie kończy. Podrzucanie granatu i Podrzucanie granatu Każda ze stron ma w swojej grupie człowieka z rajdu. Aby podłożyć ładunek wybuchowy (c4 po stronie ochroniarza i IED po stronie powstańców) wybierz go kółkiem myszy lub wciśnij klawisz z cyfrą 3 . Kiedy wiesz, gdzie upuścić ładunek, naciśnij LPM


przycisk. Po zrzuceniu ładunku pojawi się detonator, który możesz aktywować ponownie naciskając LPM . Warto najpierw udać się na odpowiednią odległość i poczekać na odpowiedni moment.
Oddalając się od ładunku możesz zmienić go na inną broń i w odpowiednim momencie powrócić do detonatora wciskając klawisz z cyfrą 3 lub wybierając go kółkiem myszy.

Pojazdy

Możesz nimi sterować za pomocą klawiszy ruchu . Naciśnij spację, aby włączyć
hamulec ręczny. Wejdziesz do pojazdu naciskając F . Aby zmienić miejsce w pojeździe, naciśnij F patrząc na miejsce, w którym chcesz się znaleźć.
Kierowca może używać broni krótkiej, przełączając się na broń za pomocą następujących klawiszy lub kółka myszy (tym samym puszczając kółko kierowcy). Możesz jechać ponownie, naciskając klawisz F. Pasażerowie mogą celować i strzelać z broni krótkiej.Słabym punktem pojazdu jest jego silnik. Strzel w niego wystarczająco długo, a zostanie zniszczony i po pewnym czasie eksploduje. Każde okno pojazdu ma swoje własne punkty wytrzymałości. Jeśli do nich strzelisz, zostaną zniszczone.

Ciężki karabin maszynowy jest zamontowany na kadłubie pojazdu, aby go użyć, skieruj go na kadłub pojazdu i naciśnij F. Pojazdy na mapie mogą zostać zniszczone przez eksplozje (nie licząc wraków). Uszkodzony pojazd może po pewnym czasie eksplodować lub można go do tego doprowadzić strzelając do niego. Siła wybuchu z łatwością eliminuje osoby znajdujące się w pobliżu.



Wymagania systemowe
Jak wiecie, Insurgency Sandstorm jest zbudowane na silniku Unreal Engine 4. Ten silnik ma swoje własne wymagania sprzętowe. Jeśli masz już inną grę na UE4 i zastanawiasz się, jak Sandstorm sprawdzi się w Twoim przypadku, upewnij się, że wydajność po premierze będzie prawdopodobnie taka sama, jak w innych tytułach opartych na tym silniku.
Gra jest stale optymalizowana pod kątem wydajności. Z każdą nową aktualizacją zwiększa się ilość FPS. Dostępne są również dodatkowe opcje graficzne, aby dostosować jakość/wydajność do sprzętu.

Minimalne wymagania sprzętowe:
– Windows 7/10 (później będzie wersja dla Linuxa)
– 4-rdzeniowy procesor Intel Core 5 2400 lub AMD FX 6300
– Karta graficzna Nvidia GTX 660
– 6 GB RAM
– 40 GB miejsca

Zalecane wymagania:

– Windows 10 (później będzie wersja dla Linuxa)
– 4-rdzeniowy Intel Core 5, 6 generacji lub procesor AMD Ryzen 5 1400
– Karta graficzna Nvidia GTX 960 (60-70 klatek)
– 8 GB RAM
– 40 GB miejsca

UWAGA : Zdecydowanie zaleca się zainstalowanie gry na dysku SSD.

Ekipa PRS i SEL życzą dobrej zabawy!
https://discord.gg/tXmztda
https://discord.gg/UNKwpzK